Gross Margin(Gross Profit) ratio가 의미 하는 것은?

Gross Margin(Gross Profit) ratio


# Gross Margin(매출총이익) Ratio 공식

=  Gross Margin ÷ Net Sales
     ※ Net Sales = total revenue - cost of sales returns - sales allowances - sales discounts

 (Net Sales - Cost Of Good Sold) ÷ Net Sales



Gross Margin Ratio가 의미하는 것은?

The gross margin ratio is the proportion of each sales dollar remaining after a seller has accounted for the cost of the goods or services provided to a buyer. (일정기간 발생한 물품판매 또는 제공한 서비스에 대한 순수한 총판매이익)

① 지수가 높아진다 → 제품 판매시 마진이 더 많이 남는다  (왜? 제품이 많이 팔려 Net Sales이 높아졌거나 제품생산 노하우가 있어 COGS을 낮추거나) → 사업의 경쟁력 높아짐

② 지수가 낮아진다 → 제품 판매시 마진이 덜 남는다  (왜? 제품이 적게 팔려 Net Sales이 낮아졌거나 개당 생산 단가가 높아지는 등 제품생산 원가가 비싸져 결국 COGS가 높아져 경쟁력이 낮아지는 결과) → 사업의 경쟁력 낮아짐



# How comes to Net Income(당기순이익)?

1) Net Sales - Cost of Good Sold = Gross Margin (Gross Profit)

2) Gross Margin - Selling and Administrative expense (판매관리비) = Operating Income(영업이익)

3) Operating Income + Non-Operating Income(영업외수익) - Non-Operating Expense(영업외비용) = Income Before Income Taxes(법인세차감전 순이익)

4) Income Before Income Taxes - Income Tax Expense(법인세비용) = Net Income(당기순이익)




  

댓글